Uitval voorziening spraak- en datacommunicatie
De verregaande digitalisering van de maatschappij biedt kansen, maar brengt ook een kwetsbaarheid met zich mee. Uitval van spraak- en datacommunicatie raakt zorgorganisaties op veel fronten, van het (telefonisch en digitaal) niet meer bereikbaar zijn tot het niet meer toegankelijk zijn van het Elektronisch Patiƫntendossier (EPD) en het uitvallen van monitoringssystemen.
Bevindingen
- Beschikbaarheid van PBM is cruciaal
- Impact op personeel, zowel in aanbod als psychosociaal
- Dreigingsfase biedt kans om zaken op te starten
- Crisis wordt niet overal gelijk gevoelt. Ketenbrede monitoring gewenst om knelpunten tijdig in beeld te brengen
- Bij bepalen maatregelen breed kijken, oa naar effecten van maatregelen op lange termijn
- Nafase vraagt al in voorbereiding en tijdens crisis de nodige aandacht
- O.a. de nafase en nieuwe patientengroep vragen om afspraken over financiering